S?lygos skaitymui balsu

 

• Reikia vienintel?s s?lygos: patys turime rodyti entuziazm? ir tas akimirkas su vaiku laikyti privilegija, o ne našta!

 

• Skaitymo pavyzdys šeimoje/šeimynoje paprastai perduodamas iš kartos ? kart?. Deja, neskaitymo taip pat... Nuolat – visais skaitymo balsu amžiaus tarpsniais ir etapais – turime laikytis svarbiausio tikslo – ugdyti skaitytoj?, kuris vis? savo gyvenim? m?gs knygas, o skaitymas bus jo poreikis ir aistra.

 

• Jei vaikas auga mišrioje šeimoje/šeimynoje, kiekvienas iš t?v?/glob?j? tur?t? kalb?ti ir skaityti ta kalba, kuri? geriausiai moka. Smegen? raidai n?ra svarbu, kokia pasaulio kalba kalbama. Svarbu tik tai, kad b?t? taisyklinga ir turtinga!

 

Svarbu! Jei mažyliui neskaitome, nesekame pasak?, nerodome paveiksl?li? ir nesikalbame, m?s? pasiaukojimo ir protin?s veikos skatinimo tr?kumas atsilieps vaiko kalbiniams ir apskritai mokymosi geb?jimams. Esama ir didel?s tikimyb?s, kad jei vaikas iš ankstyvosios vaikyst?s neišsineš jokios malonios skaitymo patirties, o jo pirmosios gyvenime knygos bus vadov?liai ir privalomi skaitiniai, skaitymas jam siesis su nemalonia prievole, ?tampa ir nuoboduliu. Mažai tik?tina, kad vaikas, nepam?g?s knyg? namuose ar ikimokyklinio ugdymo ?staigoje, užaugs skaitytojas.

 

RP

 

© 2012. Visos teis?s saugomos. Mažojo Princo fondas