Skaitymo balsu terapija


Skaitymas balsu atlieka daugyb? funkcij?, kurios yra b?tinos, kad vaikas tinkamai vystyt?si, taip pat gali atlikti ir terapin? funkcij?.

 

Skaitymas balsu padeda atsipalaiduoti

Skaitymas balsu ir apskritai skaitymas bet kokio amžiaus žmogui padeda nusiraminti, atsipalaiduoti, pails?ti nuo kasdieni? darb?, r?pes?i?, pajusti palengv?jim?, išlaisvinti fantazij?, pasvajoti, pasim?gauti gražia literat?rine kalba, sklandžiu pasakojimu.

 

Pasakos padeda atrasti problem? ir j? išspr?sti

Nuo sen? laik? žinoma ir patikrinta terapijos s?junginink? yra pasaka, nes b?tent ji vaikams leidžia atsipl?šti nuo tikrov?s ir lyg iš paukš?io skrydžio pamatyti savo problemas, kurios slepiasi pasak? heroj? likimuose. Skaitymas gali b?ti taikomas kaip gydymo priemon?, padedanti išgyventi kito asmens jausmus, drauge suvokiant save.

Kiekvienas mažylis nuolat išgyvena konflikt?, baim?, kuri kyla tam tikrose vaiko raidos stadijose. M?gstamos pasakos, j? personažai parodo, kas vaikui kelia nerim?, koki? problem? jis dar nesuvokia. Taigi pasakos leidžia diagnozuoti. Pasakas skaitantys, sekantys t?vai, mokytojai, terapeutai lengviau suvokia vaik? svajoni? pasaul?, supranta vaiko emocinius poreikius, pastebi vaiko nerimo priežastis ir padeda vaikui ?veikti baim?, nerim?, iškilusias problemas.

 

Skaitymas balsu stiprina ir gydo

Kasdienis skaitymas balsu vaikui (?vairios vaikui ?domios ir tinkamos literat?ros) yra magiškas veiksmas, vitaminas ir tikras vaistas. Kasdienis skaitymas balsu vaiko malonumui padeda stiprinti ?vairi? psichini?, nervini? sutrikim? turin?i? vaik? sveikat?. Skaitymo d?ka galima ?veikti ?vairias sveikatos problemas.

Iniciatyvos „Visa Lenkija skaito vaikams“ praktikoje žinomas toks atvejis: Zuzana iš Tor?n?s gim? akla ir tur?jo ?gimt? genetin? lig?. Specialistai tvirtino, kad mergait? nesivystys. Nuo 3 m?nesi? šalia reabilitacinio gydymo t?vai ?m? kasdien jai skaityti balsu. Šiandien mergina nors ir nemato, lanko mokykl?, aiškiai kalba, skaito brailio rašt?, turi ger? atmint? ir vaizduot?, puikiai dainuoja, deklamuoja ir drožin?ja. Ji yra linksma, bendraujanti ir empatiška.

Steven iš Havaj? gim? tur?damas smegen? anomalij?. Gydytojai man?, kad jis nesivystys. Berniuko mama, žinodama, kad skaitymas balsu stimuliuoja smegen? veikl?, šalia fizin?s reabilitacijos kasdien skaitydavo s?nui. Daug m?nesi? pra?jo be rezultat?, ta?iau pamažu Steven ?m? rodyti susidom?jim? knygomis. B?damas penkeri? jis geb?jo ištarti kelet? žodži?, dvylikos met? kalb?jo, raš? ir skait? panašiai kaip ir jo bendraamžiai, o septyniolikos met? mok?si normalioje mokykloje, tur?jo juod? karat? dirž?, jodin?jo ant žirgo, grojo pianinu ir gal?jo pasigirti puikiais pasiekimais ?vairiose srityse.

Dženifer gim? tur?dama Dauno sindrom?. T?vai nuo gimimo jai garsiai skait? po kelet? knyg? per dien?. Penkeri? met? mergait? jau mok?jo pati skaityti, ta?iau t?vai t?s? kasdien? skaitym? balsu. Pasak mokytoj?, besimokydama ketvirtoje klas?je Dženifer stebino gausiu savo žodynu ir dažnai b?davo vienintelis vaikas klas?je, suprantantis sud?tingiausius tekstus. Mokslas niekada nek?l? jai r?pes?i?, tad mergina s?kmingai baig? studijas.

 

Panaudota medžiaga iš knygos „Pierwsza Ksi??ka Mojego Dziecka“ (Ca?a Polska czyta dzieciom, 2011)

 

RP

 

© 2012. Visos teis?s saugomos. Mažojo Princo fondas