Sąlygos skaitymui balsu

 

• Reikia vienintelės sąlygos: patys turime rodyti entuziazmą ir tas akimirkas su vaiku laikyti privilegija, o ne našta!

 

• Skaitymo pavyzdys šeimoje/šeimynoje paprastai perduodamas iš kartos į kartą. Deja, neskaitymo taip pat... Nuolat – visais skaitymo balsu amžiaus tarpsniais ir etapais – turime laikytis svarbiausio tikslo – ugdyti skaitytoją, kuris visą savo gyvenimą mėgs knygas, o skaitymas bus jo poreikis ir aistra.

 

• Jei vaikas auga mišrioje šeimoje/šeimynoje, kiekvienas iš tėvų/globėjų turėtų kalbėti ir skaityti ta kalba, kurią geriausiai moka. Smegenų raidai nėra svarbu, kokia pasaulio kalba kalbama. Svarbu tik tai, kad būtų taisyklinga ir turtinga!

 

Svarbu! Jei mažyliui neskaitome, nesekame pasakų, nerodome paveikslėlių ir nesikalbame, mūsų pasiaukojimo ir protinės veikos skatinimo trūkumas atsilieps vaiko kalbiniams ir apskritai mokymosi gebėjimams. Esama ir didelės tikimybės, kad jei vaikas iš ankstyvosios vaikystės neišsineš jokios malonios skaitymo patirties, o jo pirmosios gyvenime knygos bus vadovėliai ir privalomi skaitiniai, skaitymas jam siesis su nemalonia prievole, įtampa ir nuoboduliu. Mažai tikėtina, kad vaikas, nepamėgęs knygų namuose ar ikimokyklinio ugdymo įstaigoje, užaugs skaitytojas.

 

RP

 

© 2012. Visos teisės saugomos. Mažojo Princo fondas